Blog ini Berisi CuraHAn Hati ucu & apa yang pengen ucu masukkin ke blog, campur-campur gitu, dikutip dari berbagai sumber yang jelas maupun tidak, mohon maaf kalau salah satunya adalah milik anda, tidak ada niat ingin mengkomersilkannya..

Rabu, 06 April 2011

beda Cinta, Sayang, Minat & Suka

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita.  Segala apa yang kita buat, kalau boleh ingin dia tahu.. dan kita sebaik mungkin untuk tidak  sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam arti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia dekat)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita pengen seseorang untuk berbagi rahsia dan kisah duka kita.  selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam arti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita suka padanya dia karena dia Lucu Dia happy-go-lucky.  Bila bersama dengan dia, kita rasa senang, tertawa bhagia . Tapi,  kita tidak rindu pada dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam arti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya kita dah capek buat tertawa…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya. (dalam arti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita harus ingat bahwa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…




Tidak ada komentar:

Posting Komentar